Les xarxes socials han transformat la manera com descobrim i compartim llibres. A la secció de literatura del magazín 'Faves comptades', Pablo Giménez, llibreter del Celler de Llibres, analitza el fenomen dels influencers literaris a plataformes com TikTok, Instagram o YouTube. Segons Jiménez, aquests prescriptors connecten amb un públic adolescent i contribueixen a impulsar la lectura. Tot i això, adverteix dels perills de les col·laboracions comercials encobertes que poden desvirtuar les recomanacions. També destaca figures com la santcugatenca Carla Clavera i reivindica la necessitat de mantenir l'essència literària per damunt dels interessos del màrqueting.
ESCOLTA-HO
Pablo Giménez, llibreter del Celler de Llibres, a l'estudi Ramon Barnils de Ràdio Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia
Pots escoltar el magazín 'Faves comptades' de dilluns a divendres de 10 h a 12 h al 91.5 FM i a cugat.cat/directe
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.