El servei de sala, un engranatge indispensable per al bon funcionament del Teatre-Auditori

Maria Farriol i Eva Garcia Visiedo expliquen la importància d'un equip discret i organitzat per garantir la seguretat i l'experiència del públic


  • Comparteix:

Una de les actrius de Planet Impro, entre el públic del Teatre-Auditori, a la presentació de la temporada

Una de les actrius de Planet Impro, entre el públic del Teatre-Auditori, a la presentació de la temporada

Des que s'obren les portes fins que l'últim espectador abandona la sala, el servei de sala del Teatre-Auditori vetlla perquè tot funcioni com un rellotge. En una entrevista al magazín 'Faves comptades', Maria Farriol, directora del teatre, i Eva Garcia Visiedo, responsable del servei de sala, expliquen com s'organitza aquest dispositiu clau que, sovint, passa desapercebut.

ESCOLTA-HO

Quan una persona entra al Teatre-Auditori poques vegades es para a pensar en l'equip que fa possible que la seva experiència sigui fluida i segura. Aquest equip és el servei de sala, un engranatge tan discret com essencial. "Podem tenir un concert meravellós, però si l'accés del públic és atropellada, serà un fracàs quan la gent en parli", ha explicat Farriol al 'Faves comptades'.

Maria Farriol i Eva Garcia Visiedo a l'estudi Ramon Barnils de Ràdio Sant Cugat

Maria Farriol i Eva Garcia Visiedo a l'estudi Ramon Barnils de Ràdio Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia


Qui coneix bé aquest engranatge és l'Eva Garcia Visiedo. Va començar com a acomodadora el 1993 i durant molts anys ha coordinat el servei de sala. Ara, a més, dirigeix el departament de manteniment i logística. La seva tasca inclou convocar el personal, verificar la seguretat de l'espai, coordinar-se amb els tècnics i gestionar l'entrada i sortida de gairebé 900 espectadors. "Som com àngels de la guarda. Hem d'assegurar-nos que la gent se senti bé i estigui segura", ha assegurat.

Els detalls no es deixen a l'atzar. Es revisen sortides d'emergència, il·luminació, climatització i possibles obstacles. El públic, però, també hi juga un paper: "Obrim portes mitja hora abans, però molta gent arriba 5 o 10 minuts abans i això complica la fluïdesa", ha apuntat Garcia Visiedo.

També hi ha diferències segons el tipus d'espectacle: "El públic de l'òpera no és el mateix que el d'un concert de pop", diu la responsable de sala, que assegura que aquestes variacions obliguen a adaptar-se constantment. En aquest sentit, destaca que "la vestimenta i els hàbits del públic han canviat molt en 30 anys. Ara és tot molt més accessible i divers".

Garcia Visiedo remarca la importància de respectar les normes: "Quan diem que no es pot entrar amb cotxets o paraigües, no és per molestar. És per seguretat".



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.